Maysun. Fotografia i fotoperiodisme a zones de conflicte armat!

Fins fa dos dies no tenia ni ideia de qui era Maysun, però la meva germana em va parlar d’ella i, sobretot, del seu treball. El primer que vaig fer és visitar el seu web per veure les seves fotografies. Després vaig començar a fer recerques a San Google i vaig trobar molt més material. El més interessant va ser una entrevista que li van fer al blog Cámaras, testigos de una guerra. Després de llegir-la ha sigut quan he aconseguit apropar-me una mica més al seu treball.

Maysun va néixer a Saragossa el 1980 encara que les seves arrels palestines sempre li han fet interessar-se per la documentació de l’Orient Mitjà, especialment Palestina. Graduada en Fotografia i Postgraduada en Fotoperiodisme ha recorregut les zones en conflictes de Líban, Síria, Palestina, Tailàndia, Egipte o Kosovo per retratar la vida en els conflictes armats i les identitats de les persones. Maysun és una gran activista de les causes socials i defensora dels drets dels més atacats pel sistema.

Us adjunto uns quants estractes, però us recomano que la llegiu sencera i que visiteu les seves sèries de fotografies anomenades 2012-13. Aleppo. Hell on Earth2012. Syria. Hospitals at War2012. Al Moshat Sprawling Military Base Operation (NEW)2012. Syrian Internal Displaced People2012. Women in the Muslim Brotherhood2012. Egyptian women. Between Revolution and Democracy2011. Freedom Shadows2011. Plastic Life2010. Burma. Dreaming In Metaphors2009. L’Aquila Aftermath2008. Kosova Independence. The Price of Freedom.

Intento mostrar lo que veo, lo que siento, lo que siente la gente a la que fotografío. Intento contar una historia y que esa historia sirva para concienciar sobre un tema, para hacer reflexionar a la gente, hacer reaccionar para desear el bien común. El fin último de mi trabajo es tratar de sensibilizar para que, lo que nos parece mal, deje de suceder por medio de la acción social. Ya sé que suena muy idealista pero no es posible. La guerra de Vietnam terminó porque la gente se escandalizó con las fotografías que realizaron fotógrafos como Philip Jones Griffiths o Eddie Adams. Hoy en día es más complicado porque hay una sobresaturación de imágenes, pero no quiere decir que sea imposible. Hay que seguir intentándolo.

…siempre parece que tengamos que demostrar doblemente que estamos capacitadas para hacer el mismo trabajo. Incluso entre compañeros a veces hay comentarios sorprendentemente sexistas…

…trabajar en Oriente Medio siempre es un poquito más complicado para una mujer que para un hombre, ya que existen muchas desigualdades de género. De todas formas, a ese nivel, me parece mucho más fácil trabajar en Siria que en Egipto, una sociedad con un grandísimo problema de acoso sexual hacia la mujer…

…antes daba alguna charla pero la verdad es que cada día me gusta menos hablar. Quizá es timidez o quizá es que, simplemente me encuentro más cómoda hablando por medio de mis imágenes…

…las nuevas tecnologías han supuesto una puerta a nuevos lenguajes de comunicación, con un alcance y una inmediatez increíbles. Es un avance importante pero aún se debe interiorizar correctamente como idea…

…La persona fotografiada sabe que es importante que se cuente su historia, comprenden lo que estamos haciendo y porqué y que es una manera de darles voz, para que el mundo les escuche y les ayude. Otras veces hay gente que no lo entiende, que se sienten espiados…

…El periodismo, ya sea gráfico o escrito, es una forma de ser responsable con lo que nos rodea!

Si voleu seguir-la podeu vistar el seu web, el seu Facebook, el seu blog o el seu Twitter.

Salut i actitut!

EBDLN-Maysun-Photographer-5

EBDLN-Maysun-Photographer-2

EBDLN-Maysun-Photographer-6

EBDLN-Maysun-Photographer-3

EBDLN-Maysun-Photographer-4

EBDLN-Maysun-Photographer-1

EBDLN-Maysun-Photographer-7

Gràcies Bea.

SUBSCRIU-TE

Rep les actualitzacions del blog al teu correu:

, , , , , , , , , , , , , , , ,

Deixa un comentari

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.