Revistes sobre tipografia

Según Wikipedia tipografía es “El oficio que trata el tema de las letras, números y símbolos de un texto impreso (ya sea sobre un medio físico o electromagnético), tales como su diseño, su forma, su tamaño y las relaciones visuales que se establecen entre ellos. A continuación he seleccionado un grupo de revistas que, con identidad única tratan sobre estos temas.

Al blog de Paula Mastrangelo he trobat una interessantísima entrada a la que ens parla de revistes de tipografia i clar, l’haig de compartir amb voslatres. Segurament en podrem parlar de moltes més i cadascú tindrà les seves preferències, però les 8 que Paula anomena em semblen prou destacables.

Us deixo el nom i enllaç de cadascuna, però si voleu una petita descripció aneu a l’entrada que ha escrit Paula perquè les defineix amb prou claredat.

BaselineCodex, the journal of letterforms8 facesSlanted, Typetoken, TipográficaEmigre U&LC 

Definició de tipografia segons Stanley Morison – Arte de disponer correctamente el material de imprimir, de acuerdo con un propósito específico: el de colocar las letras, repartir el espacio y organizar los tipos con vistas a prestar al lector la máxima ayuda para la comprensión del texto escrito verbalmente. (Principios fundamentales de la tipografía – 1929).

Salut i tipografia!

EBDLN-revistes-de-tipografia-1

EBDLN-revistes-de-tipografia-2

EBDLN-revistes-de-tipografia-3

EBDLN-revistes-de-tipografia-4

EBDLN-revistes-de-tipografia-5

Vist a Paula Mastra.

SUBSCRIU-TE

Rep les actualitzacions del blog al teu correu:

, , , , , , , , , , , ,

Deixa un comentari